Storm en Dublin - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Elias Bou Assi - WaarBenJij.nu Storm en Dublin - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Elias Bou Assi - WaarBenJij.nu

Storm en Dublin

Door: Elias Bou Assi

Blijf op de hoogte en volg Elias

27 Februari 2014 | Ierland, Limerick

Dia duit (Hallo),

Conas ata tu? (hoe gaat het met jullie?
Ta me go maith. (met mij gaat het goed.

Inmiddels is er al een maand voorbij. De tijd vliegt en ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Ik heb het constant druk met alles en nog wat. Geen van ons hier begrijpt, hoe mensen erop zijn gekomen dat je bij een buitenlandstudie niks te doen hebt voor school. We moeten flink wat Essays schrijven en de werkcolleges moeten goed voorbereid worden. Toch is er gelukkig tijd voor bijzondere en leuke dingen.

Twee weken geleden was er een hevige storm. Bomen vielen om en ruiten vlogen eruit. Ik had nog nooit zo'n storm gezien en gevoeld. Ik vond het oprecht eng om buiten te lopen. De school werd zo onveilig dat we eerder weg mochten. Die dag bleef bijna iedereen binnen. Op foto's zagen we verschrikkelijke beelden van Limerick. Gelukkig hebben we de storm overleefd en konden we een paar dagen later naar Dublin.

Dublin was ineens een hele andere wereld. Het was er druk en je zag heel veel toeristen. We zijn naar de Guiness brouwerij geweest. Dat vond ik persoonlijk ook het leukste. Boven de brouwerij kon je foto's van heel Dublin nemen. Verder gingen we naar de Lebrechen museum, Dublin Castle en de Famin Memorial. Ook het eten en uitgaansleven in Dublin is super leuk. Alles het hotel waar we verbleven was waardeloos. De mensen waren erg onvriendelijk en de kamers waren vies. Gelukkig was het maar voor een dag.

Toen we terug in Limerick waren, voelde het als thuiskomen. Dat was wel echt vreemd. Het was alsof Limerick echt mijn thuis is geworden. Ik kreeg was als gevoel dat Limerick een dorp is als je het met Dublin vergelijkt. Is ook wel logisch als je een miljoen met vijftigduizend vergelijkt.

Het bijzondere in de Ierse cultuur is wel de aardappel. Bijna met alles wat je bestelt in een restaurant krijg je Patat bij. Bestel je een broodje gezond, krijg je patat bij. Dan vraag ik mij wel af wat er zo gezond aan is. Ook bij pizza krijg je patat. Het is wel lekker, maar vind het wel bijzonder. Ook zijn de Ieren grote bierdrinkers. Als je naar een kroeg gaat en je bestelt een biertje, krijg je meteen een grote. Ook in supermarkten worden bijna alleen halve liters verkocht en weinig kleine blikjes.

Dit was het voor deze keer. Hopelijk heb ik de volgende keer nieuwe dingen te vertellen. Volgens planning komt mijn broer over. Ben benieuwd wat hij van Ierland vindt.

Slan go Foil (Tot ziens),
Elias

  • 29 Maart 2014 - 21:47

    Simone Groeneveld:

    Ik ben blij dat je voor je studie wat moet doen! Maar gelukkig heb je ook nog de mogelijkheid om andere dingen te doen, zoals Dublin bezoeken. Grappig van die patat, dat wist ik niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Limerick

Elias

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4341

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Studeren in Ierland

Landen bezocht: